TIPS VOOR EEN GEZONDE LEVENSSTIJL

0

WAT IS EEN GEZONDE LEVENSSTIJL?

Een gezonde levensstijl is er een die helpt om uw gezondheid en welzijn te behouden en te verbeteren. Er zijn veel verschillende dingen die u kunt doen om een gezonde levensstijl te leiden, zoals gezond eten, fysiek actief zijn, gezond blijven wegen en uw stress beheersen. Een gezonde levensstijl gaat echter niet alleen over gezond eten en bewegen, maar ook over het zorgen voor de ‘hele jij’ – je fysieke, mentale, emotionele en spirituele welzijn. En dat betekent dat je van binnenuit voor je moet zorgen.

HOE EEN GEZONDE LEVENSSTIJL TE LEVEN

Hoewel er veel gebruikelijke manieren zijn om een gezonde levensstijl te leiden, ziet het er voor iedereen anders uit en betekent het iets anders voor de ene persoon dan de andere. Ongeacht wat u kiest om te doen, een gezonde levensstijl is een belangrijk onderdeel van ziektepreventie, welzijn en een lang leven.

Als u rekening houdt met uw dieet, fysieke activiteit en stressniveaus, kunt u alle aspecten van uw leven en het ‘hele jezelf’ effectief in evenwicht brengen. Hieronder staan 10 belangrijke dingen die u kunt doen om een gezonde levensstijl te leiden:

Drink meer water: de meesten van ons drinken niet elke dag genoeg water. Water is essentieel voor ons lichaam om te functioneren. Wist je dat meer dan 60% van ons lichaam uit water bestaat? Water is nodig om lichaamsfuncties uit te voeren, afval te verwijderen en voedingsstoffen en zuurstof door ons lichaam te vervoeren. Omdat we elke dag water verliezen door urine, stoelgang, transpiratie en ademhaling, moeten we onze waterinname aanvullen. Aangezien voedselinname ongeveer 20% van onze vochtinname bijdraagt, betekent dit dat we ongeveer 8-10 glazen per dag moeten drinken om gehydrateerd te blijven.

Een manier om te zien of je gehydrateerd bent: je urine moet kleurloos of lichtgeel zijn. Zo niet, dan krijg je niet genoeg water! Andere symptomen zijn onder meer: ​​droge lippen, droge mond en weinig plassen.

Zorg voor voldoende slaap: slaapgebrek kan leiden tot tal van gezondheidsproblemen, waaronder obesitas, diabetes en zelfs hartaandoeningen. Voortdurend slaapgebrek kan uw immuunsysteem aantasten en ervoor zorgen dat u minder goed bestand bent tegen verkoudheid en griep. Het is dus belangrijk om een ​​goede nachtrust te krijgen.

U kunt dingen doen om ‘s nachts beter te slapen: u kunt stimulerende middelen zoals cafeïne en nicotine vlak voor het slapengaan vermijden. Hoewel bekend is dat alcohol je helpt om sneller in slaap te vallen, kan te veel bedtijd de slaap in de tweede helft van de nacht verstoren als het lichaam de alcohol begint te verwerken.

Oefening kan u ook helpen om ‘s nachts beter te slapen: zo weinig als 10 minuten aërobe oefeningen, zoals wandelen of fietsen, kan de nachtelijke slaapkwaliteit drastisch verbeteren, maar vermijd alstublieft zware trainingen in de buurt van bedtijd.

meditatieveld Mediteer vaak: Meditatie kalmeert je geest en kalmeert je ziel. Het kan je ook helpen omgaan met de stress in je leven en ermee om te gaan. Als je niet weet hoe je moet mediteren, kun je in 5 eenvoudige stappen leren mediteren.

Train regelmatig: als u kunt sporten, doe dat dan niet slechts een paar keer per week, maar elke dag. Beweging is de sleutel tot een gezond leven. Dagelijks sporten kan uw gezondheid op vele manieren verbeteren. Het kan helpen uw levensduur te verlengen, uw risico op ziekten te verlagen, u te helpen een hogere botdichtheid te ontwikkelen en af ​​te vallen.

Een eenvoudig ding dat u kunt doen, is, vooral voor korte afstanden, kiezen voor lopen over rijden, rijden of vervoer nemen. U kunt de trap oplopen in plaats van de lift te nemen. U kunt oefeningen kiezen die u gemakkelijk thuis of buiten kunt doen en die u leuk vindt. Wanneer u geniet van de fysieke activiteiten die u voor uzelf kiest, zult u er waarschijnlijk van genieten en wilt u ze natuurlijk doen. Oefening gaat over gezond zijn en tegelijkertijd plezier hebben. Als je je oefeningen door elkaar haalt, blijven ze interessant.

Eet meer fruit en groenten: fruit bevat veel vitamines en mineralen. Zoveel mogelijk moet u uw vitamines en mineralen consumeren via uw dagelijkse voeding. Bevredig je smaakpapillen met deze voedzame vruchten: watermeloen, abrikozen, avocado (ja, avocado is technisch gezien een vrucht!), Appel, meloen, grapefruit, kiwi, guave, papaja, aardbeien.

GA VEGAN EN WORD STERKER IN 2020

Previous article

5 eenvoudige regels voor geweldige gezondheid

Next article

Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *