DE BESTE MANIEREN OM ZELFZORG TE BEOEFENEN TERWIJL JE SOCIAAL AFSTAND NEEMT

0

Te midden van COVID-19 verkeert de wereld in een crisis en voor velen is het dagelijkse leven zoals we dat kennen tot stilstand gekomen. Naarmate deze realiteiten zich ontwikkelen en sociale afstand nemen van het allergrootste belang wordt, is het niet meer dan normaal om je angstig en verloren te voelen over hoe je je kunt aanpassen aan de nieuwe norm. Maar in deze tijden is het belangrijk, zo niet essentieel, om prioriteit te geven aan zelfzorg, vooral met een overvloed aan overmatige stress.

“Een van de grootste stressfactoren voor veel mensen is het gebrek aan controle over wat er om ons heen en in onze toekomst gebeurt”, legt Shelby Harris, PsyD, uit. “Normaal gesproken hebben we de mogelijkheid om veel aspecten van ons dagelijks leven te beheersen en dingen worden onder ons vandaan getrokken door een virus dat we letterlijk niet kunnen zien.” Harris benadrukt hoe belangrijk het is om positief te blijven te midden van al het onzekere en om een ​​routine te handhaven die je geest en lichaam gezond houdt. Van optimaal slapen tot het oefenen van mindfulness, hier zijn een paar verschillende manieren waarop u zelfzorg kunt oefenen terwijl u thuis blijft.

Blijf op schema en krijg voldoende kwaliteitsslaap

“Het houden van een routine bed / waaktijd is cruciaal in deze tijden, vooral wanneer we onze normale routine verliezen”, legt Harris uit, die een specialist is in gedragsgeneesmiddelen en auteur van The Women’s Guide to overwinnen van slapeloosheid: krijg een goede nachtrust zonder Zich baserend op medicatie. We moeten de consistentie waar mogelijk houden, zodat onze lichaamsklokken blijven staan. ‘Voordat je naar bed gaat, haal je de stekker uit het stopcontact en wind je af zonder schermen bij weinig licht, en stel je een alarm in voor de ochtend om ervoor te zorgen dat je tegelijkertijd wakker wordt tijd elke dag van de week.

Blijf gevoed en goed gehydrateerd

Omgevingen met hoge stress kunnen een dramatisch effect hebben op het darmmicrobioom, wat mogelijk kan leiden tot een verstoring van de darmbacteriën en op zijn beurt tot ontstekingssymptomen. Om uw spijsvertering te optimaliseren, verhoogt u uw inname van voedzame groenten en drinkt u veel water, en vermijdt u zoveel mogelijk junkfood.

Word actief om uw stemming en welzijn te verbeteren

Als je gestrest bent, worden je spieren gespannen. Dit, in combinatie met minder mobiel zijn wanneer u binnen de grenzen van uw huis blijft, maakt actief blijven veel belangrijker voor de algehele gezondheid. Lichaamsbeweging vermindert de stresshormonen van het lichaam, zoals cortisol, en stimuleert de aanmaak van endorfines, ook wel de natuurlijke pijnstillers van het lichaam genoemd.

Hello world!

Previous article

4 DOE-HET-NACHT GEZICHTSMASKERS VOOR EEN GEZONDE HUID

Next article

Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *